6/18/2009

Rakott hal

AMIKOR NAGY HALAT FOGSZ !


Mindenki, aki ismer tudja, hogy harmóniában élek a környezetemmel, nem szívesen bántok semmilyen élőlényt sem. Természetesen beletartoznak ebbe a halak is, a maguk csodálatos világukkal együtt. Horgászgatásaink során mindig szem előtt tartjuk a halfogási szabályokat, a kicsi halakat visszaengedjük, de a nagyon szépet is. Jó érzés látni, hogy vidáman ficánkolva úszik le a mélybe a halacska. Nem állunk mi emberek mindenek felett!

Néha lehet kivétel tenni azért, mert a gyomrunkat is nagyon szeretjük, nem vetjük meg a jó ételeket, és bizony ebbe beletartozik a halétel is. Így történt ez most is, mikor sikerült eg
y komolyabb halat megakasztani. A kisebb halak visszaengedésekor mindig elmondjuk nekik, hogy szóljatok már a család idősebb tagjainak, a nagyinak pl. hogy látogasson már el a horog közelébe, hátha sikerül kifogni. Bizonyára ez történhetett most is, valami idősebb családtag került zsinórvégre a spangled sweetlip emperor famíliából. Őkelme bő 9 kilós volt, nagysága ellenére nem volt túl nehéz kifogni. - Hát barátom belőled bizony kaja lesz - közöltem vele időben. Beépülsz a táplálékláncba, sorry :(

E történet további részében képes bemutatót láthattok egy fenségesen finom és meglehetősen különleges ízvilágú étel elkészítéséről. Én, aki nem vagyok valami nagy szakács, bizony mégis elkészítettem, bár közel két órámba tellett, de megérte.
No lássunk is hozzá. Tehát kezdésnek végy egy friss tengeri halat!
Szépen pucold meg, de konyhakészre nem a hagyományos lepikkelyezést kell alkalmaznod. Ezt a halat ki kell filézned, olyanra, mint amit a boltokban kaphatsz, szálka és bőr nélkül.

Cukkinis-padlizsános-tejszínes rakott halfilé


Hozzávalók:

50 dkg halfilé
2 kisebb cukkini
2 kisebb padlizsán
bacon
3 dl tejszín
citromlé
póréhagyma vagy újhagyma
zsemlemorzsa
vaj

gyömbér
bazsalikom
petrezselyem



Elkészítés: Kisebb tepsit kivajazok, és zsemlemorzsát szórok bele. Az aljára fektetek baconszeleteket. A halfiléket megsózom, lisztbe forgatom, és a felét ráfektetem a baconre. Megszórom gyömbérrel, és kevés citromlét locsolok rá. Felkarikázom a póréhagymát, és a felét ráteszem a halra. A cukkinit nem pucolom meg, a padlizsánt igen és hosszában vékony szeletekre vágom (kb. 3-4 mm-esre), ráfektetem a halra, és megsózom. Majd ismét bacon, hal, gyömbér, citromlé, hagyma, cukkini, padlizsán és só következik. A tetejét megszórom bazsalikommal és petrezselyemmel (természetesen kihagyható). Ráöntöm a tejszínt. A tetejét megszórom zsemlemorzsával és meglocsolom olvasztott vajjal. 220 fokos sütőben kb. 40 percet sütöm, majd a végén megpirítom a tetejét. Én nem fedtem le, hogy a tejszín könnyebben besűrűsödjön.

Ígértem képes bemutatót is, ide kattintva meg is nézhetitek !

Minden főzőcskézni vágyó olvasómnak sok sikert az elkészítéshez.


Végül pedig jó étvágyat kivánok :)


1 megjegyzés:

vargak írta...

Gratulálok nagyon szép fogás! hát igen a trópusokon minden jobb! további kellemes nyarat :)